perjantai 28. huhtikuuta 2017

KUN ITKET KAMPAAMOKÄYNNIN JÄLKEEN


Minusta tuntuu, että meillä jokaisella on hetki elämämme aikana kun astumme ulos kampaamosta ja vihaamme uusia hiuksiamme. Siis oikeasti - vihaamme. Silloin kun ei enää ole kyse vähän isommasta muutoksesta johon tottuu muutamassa päivässä, vaan silloin kun itket itsesi uneen vielä kahden viikon päästä :D No ei, mutta...

Ehkä jollain teillä on tämä vielä edessä, ja siksi haluaisin neuvoa teitä välttämään tätä mun koko sydämmen kautta!

Untitled
"En suostu ottaa pipoa pois nyt 6kk.."

Kerro kampaajalle mitä haluat niin yksinkertaisesti kuin voit. Niin yksinkertaisesti, että 3-vuotias kykenisi ymmärtämään toiveitasi. Olen myös oppinut niukentamaan senttejä jotka saa häipyä, koska - "vielä vähäsen", ja sitten ei ole enää mitään jäljellä. Värjäyksessä mulla ei ole koskaan ollut ongelmia kun saa itse poimia haluamansa värin paletista.

Mutta tämä kaikki lensi ikkunasta sillä hetkellä kun olin hiusmallina. Ja tiedän, että olin vapaaehtoisesti mennyt leikkiin mukaan. Kuitenkin, mistä oltiin sovittu, ei koskaan tapahtunut. Sanottiin, että maximissaan 10cm lähtee, vaikka todellisuudessa 10cm jäi. Sanottiin että laittavat pieniä blondeja raitoja tummien hiuksien sekaan, kun todellisuudessa minusta tuli blondi ruskeilla raidoilla.

Menin oikeasti avoin mielin, ja olisin ollut sujut asian kanssa jos olisivat kertoneet mitä todellisuudessa tulee tapahtumaan. Tuntui siltä, että vaikka sain toivoa mitä tehdään, heillä oli kuitenkin valmis suunnitelma johon mun toivomuksia käännytettiin. Kun 30cm lentää lattialle kun istut yleisön edessä, et voi tehdä paljoa mitään. On ehkä turha sanoa, etten enää koskaan mene hiusmalliksi jos meno on noinkin törkeä :D

Untitled

Menin nyt siis mun luottopaikkaan, Vihreään Kampaan, ja värjäsin ekoväreillä mun hiukset taas ruskeiksi. Korjattiinkin sitten samalla epätasaista mallia. Samasta kohtaa oli löytynyt yksi 5cm pituinen pätkä, ja ihan vierestä 20cm... Sain taas ihanan hellävaraista hoitoa, eikä oikeasti ole syytä mennä yhtään minnekään muualle... Pitäkää huolta hiuksistanne, hyvät ystävät! ♥︎

Onko teillä horrorkokemuksia, ja mitä mieltä olette näistä uusista hiuksista? :) 

- Roxy 

10 kommenttia:

  1. Voii ei, onneksi itelle ei oo käynyt mitään tollaista :( mutta noi uudet näyttää tosi hyvältä!

    Elli

    VastaaPoista
  2. Tosi ikävän oloista toimintaa mutta kyllä noi hiukset kivalta näyttää! :) Itellä ei oo muita kauhukokemuksia kampaajalta kuin että jos sanoo "leikkaa pari senttiä" niin lopulta onkin lähtenyt vähän reilummasti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli kyllä! Tunsin itteni vain nukeks, ja koko juttu oli vain iso show... :/
      Ja toi on tapahtunut monta kertaa... Mut kyllähän se tapahtuu ihan kaikessa.. "Syön vain yhden suklaapalan" :D

      Poista
  3. Voi ei, siis mä tiedän niin hyvin tunteen!! Mä olin josku nuorempana vähän epärealistisilla toiveilla liikkeellä, kun halusin kampajan loihtivan mun tummasta tukasta kerralla kauniin tuhkanvaalean. Pettymys oli karvas, kun lopputuloksena olikin värinpoiston jäljiltä keltainen kanarianlintu-lookki :D Vaikka se olikin oletettavaa että niin käy, olin tosi maassa ja itkin vaan kotona. Mutta jos yhtään lohduttaa, niin mun mielestä sun hiukset näyttää oikeasti hyvältä, vaikkakin itse sitä on aina itselleen pahin kriitikko:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eeei! Kuulosta ihan kamalalta kokemukselta! :D
      Ja kiitos paljon! Yritän vielä kovasti tottua siihen että paksun tukan sijaan mulla on vieläkin vain rotanhäntä jäljellä :'(

      Poista
  4. On!! Kun kävin laittamassa hiustenpidennykset, niin kampaaja laittoi ne ihan päin helvettiä suomeksi sanottuna, ja omat hiukset olivat sen jälkeen jäätävä hamppupesä ja koko kampaamokäyntiin meni tonni rahaa kun ostin pidennykset, laitatin ne ja viikon päästä poistin kun oma tukka meni ihan hirveään kuosiin D::: Eli tosiaan, luottopaikkaa suositaan täälläkin. Hiukset on niin se oma kruunu, että jos ne (varsinkin jos joku muu!) tuhoaa niin kyllä se kolahtaa. Onneksi suurimalla osalla meistä hiukset on kuitenkin uusiutuvaa luonnonvaraa, mutta ymmärrän kyllä että ottaa päähän!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis... ihan kamalaa! Ja tossakin ei oikein tiedä, että itkeekö enemmän huonon työn takia tai menetetyn rahan!
      Ja oot kyllä ihan oikeassa! Siellä hiusmalli-jutussa leikattiin suunnilleen 70% mun hiusten paksuudestakin pois, niin pitää vain odottaa että kasvaa takaisin... Mutta kun ei oikein paksuuden kannalta tapahdu muutamassa kuukaudessa :'((

      Poista
  5. Voi että, en voi edes kuviella tuollaista tilannetta omalle kohdalle D: Mutta hyvä, että sait hiukan helpotusta uudella värillä ja tasauksella. Mun mielestä sulle sopii ihanasti tuollainen kevyt, lyhyempi tukka, mutta olenkin aina ollut perso lyhyille hiuksille :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) ♥ Pituuden kannalta en just kauheasti stressaa, kunhan paksuus kasvais takaisin ♥

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi! ♥